
IT supportdesk medewerker
Verschillende IT systemen zo goed mogelijk laten functioneren, problemen oplossen en uitvoeren van projecten voor onderhoud, upgrading en uitbreiding: de IT supportdesk medewerker zet de schouders eronder!
Ontdek of dit beroep bij jou past
Aan de hand van een korte beroepentest kun je zien of dit beroep bij jouw interesses past. De grafiek laat ook zien op welke gedragsaspecten jouw profiel meer of minder aansluiting heeft op een beroep.
Een IT supportdesk medewerker, ook wel IT servicedesk medewerker genoemd, zorgt ervoor dat de verschillende IT systemen optimaal functioneren. Bij gebruikersproblemen en -vragen zorgt hij voor een oplossing. Daarnaast speelt de IT supportdesk medewerker een belangrijke rol bij onderhoud en het doorvoeren en begeleiden van wijzigingen of uitbreiding van de bestaande systeemomgeving.
Een IT supportdesk medewerker heeft kennis van Windows besturingssystemen en softwareprogramma's, ITIL, service management software(zoals TOPdesk) en netwerken.
Grotere organisaties hebben veelal een eigen supportdesk voor ondersteuning, onderhoud en uitbreiding van IT systemen. om vragen en storingsmeldingen van gebruikers aan te nemen. Dat kunnen commerciƫle organisaties maar ook bijvoorbeeld gemeenten, ziekenhuizen of financiƫle instellingen).

Leerpad
Welke verschillende skills worden van je gevraagd als IT supportdesk medewerker?