IT helpdesk medewerker

Dienstverlenend en oplossend, dat ben je als IT helpdesk medewerker bovenal. Storingen oplossen en vragen van gebruikers beantwoorden vormen de rode draad van je werk. Het vinden van de oorzaak en de oplossing is vaak weer een nieuwe puzzel.  

Bekijk het leerpad

De IT helpdesk medewerker helpt collega’s of klanten met praktische vragen of problemen op het gebied van IT. Hij of zij beantwoordt vragen over het werken met de verschillende systemen en verhelpt storingen. Zo snel mogelijk alle toepassingen weer beschikbaar maken voor gebruikers is belangrijk omdat zonder de IT hulpmiddelen het werk grotendeels stil komt te liggen.

Communicatief, Klantgericht, Probleem oplossend, Standvastig, Stressbestendig, Zelfstandig, Pragmatisch.

Een IT helpdesk medewerker heeft een gedegen kennis van Windows besturingssystemen (Win10, Server2008, -2012 & -2016) en de technische kant van IT.

IT helpdeskmedewerkers werken vaak in wat grotere organisaties met veel IT gebruikers. Dit kunnen allerlei soorten organisaties zijn: overheden, ziekenhuizen, banken, verzekeraars.

Problemen oplossen, Informatieve vaardigheden, Toepassen regels, Klantgericht handelen, Empathie tonen, Vraaggericht werken, Gesprekken positief afronden,

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als IT helpdesk medewerker?

Leerpad IT helpdesk medewerker