IT helpdesk medewerker

Je kent het wel: een computer die crasht, nieuwe software die je niet begrijpt, een app die niet werkt, geen internetverbinding... Dan is de IT helpdesk medewerker de redder in nood. Iets voor jou?
Als IT helpdesk medewerker help je collega’s of klanten met praktische vragen of problemen op het gebied van IT. Je beantwoordt vragen over het werken met de verschillende systemen en verhelpt storingen. Zo snel mogelijk alle toepassingen weer beschikbaar maken voor gebruikers is belangrijk omdat zonder de IT hulpmiddelen het werk grotendeels stil komt te liggen.
Een IT helpdesk medewerker is communicatief en klantgericht. Belangrijk is goed om te gaan met stress en problemen zo goed en vlot mogelijk op te lossen. Daarbij is de IT helpdesk medewerker tamelijk zelfstandig en pragmatisch.
Een IT helpdesk medewerker heeft een gedegen kennis van Windows besturingssystemen (Win10, Server2008, -2012 -2016) en de technische kant van IT.
IT helpdesk medewerkers werken vaak in wat grotere organisaties met veel IT gebruikers. Dit kunnen allerlei soorten organisaties zijn: overheden, ziekenhuizen, banken, verzekeraars.
Een IT helpdesk medewerker is goed in het oplossen van problemen en heeft daarbij oog voor de situatie en vraag van de (interne) klant. Als IT helpdesk medewerker kan je goed informatie verstrekken, zaken uitleggen. Een goede IT helpdesk medewerker is pas tevreden als de gebruiker vindt dat hij goed geholpen is.