Accountmanager

CommerciĆ«le mensen die sterk zijn in het bouwen van relaties. Die goed kan luisteren en de juiste vragen stelt en daardoor de behoefte van de klant naar boven haalt; de arbeidsmarkt biedt volop kansen voor resultaatgerichte accountmanagers. Hoewel het aantal digitale verkoopkanalen ook in de zakelijke markt sterk is gegroeid, is er nog steeds een grote vraag naar mensen die goed zijn in relaties opbouwen en persoonlijke verkoop. 

Bekijk het leerpad

Als accountmanager ben je op de hoogte van wat er in de markt gebeurt. Je bent in staat de behoeften van (toekomstige) klanten te bepalen. Je hebt er gevoel voor de producten of diensten op het juiste moment aan de juiste mensen te verkopen. Het is belangrijk dat je strategisch denkt en goed kunt presenteren, adviseren en onderhandelen. Communicatie is jouw sterkste eigenschap. Dit zet je in om nieuwe klanten te werven en de omzet te verhogen.

Inlevend, Doelgericht, Onderhandelen, Presenteren, Coördineren, Vertegenwoordigen, Marktgericht

Een accountmanager is goed ingevoerd in de markt en de marktstructuur en kent de eigen producten en diensten maar ook die van de concurrenten. Hij of zij weet hoe het prospecteer- en verkoopproces verloopt en hoe CRM (klantinformatie) systemen werken.

Accountmanagers werken bij verschillende soorten commerciƫle bedrijven, eigenlijk overal waar producten of diensten verkocht worden via directe verkoop en klantrelaties moeten worden opgebouwd en beheerd.

Omgaan met lastige situaties, Klantbehoefte bepalen, Vraagstellingen verduidelijken, Waarde proposties voorstellen, Beïnvloeden/Overtuigen/Verleiden, Deal afsluiten, Klachten behandelen.

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als Accountmanager?

Leerpad Accountmanager