IT servicedesk medewerker

Vanuit iedere melding of vraag van een gebruiker weer je best doen om een tevreden gebruiker tevreden te laten zijn. Dat is jouw uitdaging als IT servicedesk medewerker die het aanspreekpunt is voor vragen en meldingen.

Bekijk het leerpad

Een IT servicedesk medewerker neemt storingsmeldingen en vragen aan over het functioneren van de IT systemen. Indien het probleem niet direct kan worden opgelost, bepaalt  hij of zij welke afdelingen of collega's incidenten het beste kunnen oplossen en speelt de meldingen door. De melder wordt op de hoogte gehouden van de voortgang hiervan.

 

De rol die een IT helpdesk medewerker vervult is sterk gericht op het versterken van de binding van de organisatie met haar klanten door eerste lijnszorg en ondersteuning van klantvragen. Dat betekent dat een IT helpdesk medewerker met name betrokken is bij het directe contact met de klanten voor wat betreft het begeleiden van introductieprogramma's en dagelijkse zorg maar ook bij klachten en lastige vraagstellingen. Dat vergt een sterke klantgerichte houding die zich kenschetst enerzijds door kennis van de producten en diensten anderzijds door goed luisteren naar wat er bij klanten speelt en hoe eventuele problemen kunnen worden opgelost.

 

Een IT servicedesk medewerker heeft kennis van Windows besturingssystemen (Win10, Server2008, -2012 & -2016), de veel voorkomende gerbruikersvragen (en de antwoorden daarop), IT techniek en procesmanagement.

Grotere organisaties met veel medewerkers hebben een eigen servicedesk om vragen en storingsmeldingen van gebruikers aan te nemen. Dat zijn commerciƫle organisaties maar ook gemeenten, ziekenhuizen. IT dienstverleners)

 

Een IT helpdesk medewerker is goed in het oplossen van problemen op basis van het verzamelen en interpreteren van informatie. Dat doet hij of zij met een goed oog voor het klantbelang en op een manier waaruit invoelingsvermogen blijkt. Regels en procedures kennen  en toepassen hoort daarbij.

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als IT servicedesk medewerker?

Leerpad IT servicedesk medewerker