
IT servicedesk medewerker
IT problemen van gebruikers oplossen zodat alles blijft functioneren. De goede IT servicedesk medewerker krijgt het voor elkaar.
Ontdek of dit beroep bij jou past
Aan de hand van een korte beroepentest kun je zien of dit beroep bij jouw interesses past. De grafiek laat ook zien op welke gedragsaspecten jouw profiel meer of minder aansluiting heeft op een beroep.
Een IT servicedesk medewerker neemt storingsmeldingen en vragen aan over het functioneren van de IT systemen. Indien het probleem niet direct kan worden opgelost, bepaalt hij of zij welke afdelingen of collega's incidenten het beste kunnen oplossen en speelt de meldingen door. De melder wordt op de hoogte gehouden van de voortgang hiervan.
Een IT servicedesk medewerker heeft kennis van Windows besturingssystemen (Win10, Server2008, -2012 & -2016), de veel voorkomende gerbruikersvragen (en de antwoorden daarop), IT techniek en procesmanagement.
Grotere organisaties met veel medewerkers hebben een eigen servicedesk om vragen en storingsmeldingen van gebruikers aan te nemen. Dat zijn commerciƫle organisaties maar ook gemeenten, ziekenhuizen. IT dienstverleners)

Leerpad
Welke verschillende skills worden van je gevraagd als IT servicedesk medewerker?