Online marketeer

Via het online kanaal presenteren en verkopen van producten heeft een enorme vlucht genomen in de laatste 20 jaar. Zie jij jezelf in de rol van de specialist die bedrijven helpt die weg naar klanten zo goed mogelijk te benutten?
Een online marketeer richt zich het promoten en verkopen van producten of diensten via internet. Om vooraf de aanpak te bepalen en achteraf de effecten te kunnen meten is voor een online marketeer ook marktonderzoek een belangrijk onderdeel van de functie.
De online marketeer is marktgericht, denkt strategisch en analyseert en onderzoekt de markt. Als online marketeer beheer je gebruikte kanalen, rapporteer je resultaten en optimaliseer je zaken.
Als online marketeer heb je onder andere kennis van online marketingstrategieën, online advertising, media en zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Online marketeers zijn in dienst bij bedrijven die hun omzet halen uit verkoop via internet. Daarnaast zijn er bureaus die de online marketing voor bedrijven opzetten en uitvoeren.
Als online marketeer moet je een strategie kunnen formuleren, campagnes bedenken en uitwerken en vervolgens resultaten evalueren. Afstemmen met de interne organisatie, overleggen met reclamebureaus en leveranciers vormen een belangrijk deel van de functie.