Online marketeer

Via het online kanaal presenteren en verkopen van producten heeft een enorme vlucht genomen in de laatste 20 jaar. Zie jij jezelf in de rol van de specialist die bedrijven helpt die weg naar klanten zo goed mogelijk te benutten?

Bekijk het leerpad

Een online marketeer richt zich het promoten en verkopen van producten of diensten via internet. Om vooraf de aanpak te bepalen en achteraf de effecten te kunnen meten is ook marktonderzoek een belangrijk onderdeel van de functie.

De rol die een online marketeer vervult is sterk gericht op het presenteren van het unieke karakter van de organisatie richting de markt of consument. Het inrichten en aantrekkelijk presenteren van het aanbod zodat het product of de dienst verkoopbaar worden. Dat betekent dat een online marketeer zowel betrokken is bij de totstandkoming van de dienst of het product, haar unieke waardepropositie kan verwoorden maar ook als het ware in de huid van de klant kan kruipen en de meerwaarde vanuit dat perspectief kan verwoorden of verbeelden. Dat vergt een marktgerichte, strategische en op de verkoopbaarheid van het product gerichte opstelling. 

Als online marketeer heb je onder andere kennis van online marketingstrategieĂ«n, online advertising, media en zoekmachineoptimalisatie (SEO). 

Online marketeers zijn in dienst bij bedrijven die hun omzet halen uit verkoop via internet. Daarnaast zijn er bureaus die de online marketing voor bedrijven opzetten en uitvoeren.

Een online marketeer moet goed zijn in het ontwikkelen van proposities. Daarvoor moet hij of zij sterk zijn in het klantcontact en kunnen sturen op argumentatie. Een online marketeer kan innovatieve tooling toepassen.

 

 

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als Online marketeer?

Leerpad Online marketeer